(0) کالا
هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
دسته بندی موضوعات
    فیلترها
    زبان
    جستجو

    تفاوت بین خواندن اطلاعات از نوع Direct Query و Import در نرم افزار Power Bi

    تفاوت بین خواندن اطلاعات از نوع  Direct Query و  Import در نرم افزار Power Bi

    یکی از اولین مواردی که هر توسعه دهنده Power BI باید بداند این است که آیا هنگام اتصال به داده ها در Power BI Desktop ، Import یا Direct Query را بررسی کند. چندین نکته وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش برای شما مناسب است باید در نظر بگیرید. این تصمیم می تواند گزارش خاصی داشته باشد ، اما سازمان شما همچنین باید در مورد نحوه استفاده از هر دو این روش استراتژی داشته باشد. بیایید با هم نگاهی به هر روش اتصال داشته باشیم :

    Direct Query  یا پرس و جو مستقیم :

    هنگام استفاده از روش اتصال مستقیم پرس و جو ، داشبورد شما در زمان اجرا مستقیماً از منبع داده پرس و جو می کند.. هیچ داده ای به Power BI وارد نمی شود ، بنابراین شما همیشه از داده هایی که در خود منبع داده وجود دارد ، استفاده می کنید.

    Import وارد کردن مستقیم :

    یا روش وارد کردن اتصال به این معنی است که Power BI داده هایی را که به آنها متصل شده اید ذخیره می کند تا یک تصویر لحظه ای از داده های خود ایجاد کنید.همه فعل و انفعالات و فیلترهای اعمال شده بر روی داده های شما به جای منبع داده واقعی خود ، بر روی این منبع ذخیره فشرده انجام می شود.

    پرس و جو مستقیم

    اکنون که درک اساسی از دو نوع اتصال دارید ، اجازه دهید برخی از مزایا و معایب روش پرس و جو مستقیم را مورد بحث قرار دهیم.

    مزایا :

    زمان بندی داده ها

    داده ها از منبع داده پرسیده می شود بنابراین شما به روزترین داده ها را دریافت می کنید. تجدید گزارش هر 15 دقیقه رخ می دهد.

     

    رد پای فایل کوچکتر

    از آنجا که هنگام استفاده از Direct Query داده های خود را ذخیره نمی کنید ، فایل های Power BI Desktop شما بسیار کوچکتر هستند و کار با آنها آسان تر است (ذخیره سریعتر ، انتشار و غیره)

     

    ذخیره سازی کمتر

    عدم وجود حافظه پنهان به معنای عدم نیاز به ذخیره اطلاعات فشرده در Power BI Service است ، بنابراین نیازی به ظرفیت ذخیره سازی زیادی در سرویس ندارید

     

    معایب :

    عملکرد کندتر

    از آنجا که در زمان اجرا منبع داده را جستجو می کنید ، ممکن است برای پهنای باند با سایر کاربران رقابت کنید. همچنین از فشرده سازی موتور عملکرد Vertipaq استفاده نمی کنید.

     

    تحولات محدود

    شما نمی توانید از همه ویژگیهای عادی تبدیل Power Query استفاده کنید. توابع خاص DAX نیز در این روش در دسترس نیستند. بنابراین اگر داده های شما دارای ساختار ضعیفی هستند یا نیاز به تغییر زیادی دارند ، گاهی اوقات Direct Query گزینه مناسبی نیست.

     Import :

     اجازه دهید برخی از مزایا و معایب روش Import را بررسی کنیم.

    مزایا :

    کارایی

    هنگامی که داده های خود را ذخیره می کنید ، می توانید از موتور عملکرد Vertipaq به طور کامل استفاده کنید. به طور معمول عملکرد گزارش شما با استفاده از این روش بهتر خواهد بود

     

    عملکرد بیشتر

    بر خلاف پرس و جو مستقیم ، شما می توانید از همه توابع M و DAX (به ویژه همه توابع هوش زمان) ، فیلدهای دلخواه استفاده کنید ، و هیچ محدودیتی برای مدل سازی داده ها وجود ندارد.

     

    منابع داده های متعدد

    با استفاده از Import می توانید منابع داده ها را از منابع مختلف داده (data flows, databases, csv) ترکیب کنید

    معایب :

    داده های تاخیری

    باید در روز برای رفرش داده ها اسکجول تعریف کنید و این سبب تاخیر میشود ، اما همچنین باید میزان گزارشاتی را که نگهداری می کنید و حجم داده هایی که به روز می کنید چقدر بزرگ است ، در نظر بگیرید.

     

    محدودیت اندازه داده

    حافظه پنهان به 1 گیگابایت در هر مجموعه داده محدود می شود (در Premium قابل افزایش است). در حالی که موتور Vertipaq فشرده سازی را بسیار خوب انجام می دهد ، هنگام انتخاب روش اتصال خود باید به این نکته توجه کنید

     

    بازگشت به عقب امکان پذیر نیست!

    به اندازه کافی دیوانه کننده است ، پس از انتخاب وارد کردن ، نمی توانید به استفاده از پرس و جو مستقیم بازگردید. بنابراین مطمئن شوید که قبل از تغییر ، Import را می خواهید ، در غیر این صورت کارهای بیشتری در پیش دارید!

     

    به عنوان یک یادداشت شخصی ، من عموماً هنگام تهیه گزارش از Import استفاده می کنم مگر اینکه نمونه خاصی وجود داشته باشد که Direct Query بیشتر منطقی باشد.

    نظر خود را وارد نمایید.